piątek, 2 lipca 2010

Sernik i Ciasto Jogurtowe czyli dukanowskie łakocie

Zakładając tego bloga, przez pierwsze miesiące 90 procent moich wpisów należało do zakładek: Ciasta, Ciasteczka, Desery. (No cóż, uwielbiam słodycze - nie tylko jeść, ale przede wszystkim je przygotowywać. To one przynoszą mi największą radość w kuchni.) Potem stopniowo zaczęłam rozszerzać moje umiejętności kulinarne i nie wiadomo kiedy potrafiłam przygotować pyszny obiad, kuszącą kolację czy śniadanie na zawołanie. Mimo wszystko słodkości cały czas zajmują najwyższą pozycję w mojej piramidzie ulubionych dań, tak więc i na diecie zabraknąć ich nie mogło :)

Wchodząc na dietę i decydując się na pożegnanie z węglowodanami wiedziałam, że łatwo nie będzie. Kupując książkę Dr Dukana "350 nowych przepisów" bardzo zaskoczył mnie fakt, że jednym z rozdziałów były DESERY. Tarty, sorbety, ciasta, musy, kremy ... wybór jest naprawdę duży. Już w pierwszych tygodniu zrobiłam sernik, a w następnym ciasto jogurtowe ... jutro na warsztat idą muffinki. Mniam palce lizać :) a kilogramy cały czas do dołu :D


Sernik

Składniki:
60dag potrójnie mielonego twarogu o obniżonej zawartości tłuszczu
4 jajka (oddzielnie żółtka i białka)
1/2 szklanki słodziku do pieczenia
1 kopiasta łyżka mazeiny kukurydzianej (skrobi kukurydzianej)
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Przygotowanie:
Piekarnik nastawiamy na 180 stopni.
Żółtka łączymy ze słodzikiem i dokładnie ze sobą miksujemy.
Dodajemy odsączony twaróg mieszając całość, a następnie mazeinę i proszek do pieczenia.
Na koniec dodajemy ubite na sztywno białka i delikatnie łączymy ze sobą wszystkie składniki.
Tortownicę wykładamy folią aluminiową/papierem do pieczenia.
Przelewamy ciasto do formy i pieczemy 60 minut.
Pozostawiamy do przestygnięcia.




Ciasto Jogurtowe

Składniki:
3 jajka
1 jogurt o obniżonej zawartości tłuszczu
3 łyżeczki słodzika
4 łyżki stołowe mazeiny kukurydzianej (skrobi kukurydzianej)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka aromatu pomarańczowego

Przygotowanie:
Piekarnik nastawiamy na 180 stopni.
Jajka ubijamy z jogurtem. Następnie dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy.
Formę (u mnie mała keksówka) wykładamy papierem do pieczenia i wlewamy ciasto.
Pieczemy 45minut.

Smacznego!

4 komentarze:

myniolinka pisze...

rewelacja! i czekam na muffiny :)

asieja pisze...

bardzo lubię odchudzony sernik
u mnie zamiast skrobi były zmielone otręby

Anonimowy pisze...

Hej hej :)
zapraszam do akcji "Dietetyczne słodycze" i do dodawania przepisów :)
Stwórzmy bazę słodyczy dla dietujących i nie tylko

http://durszlak.pl/akcje/dietetyczne-slodycze

Pozdrawiam!

tiferet pisze...

Parę dni temu zrobiłam Twoje ciasteczka kakaowe z otrębami - rewelacja, smakowały nawet mojemu Narzeczonemu, który nie musi dbać o linię ;) A teraz siedzi w piekarniku ciasto jogurtowe. Na diecie mam o wiele większą ochotę na słodycze niż zwykle.... dzięki za te przepisy, bo bym się wykończyła ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...