niedziela, 15 sierpnia 2010

Co by tu zjeść na śniadanie - chleb tostowy

Nie ma mnie tu, jestem na wakacjach daleko od domu. Nim jednak spakowałam się i wyjechałam upiekłam chleb. Prosty, lekki, bułkowy - chleb tostowy.


Chleb tostowy kojarzył mi się z torebką foliowa wypełnioną watowatą zawartością. Nie ważne czy miał ziarna, czy był maślany czy żytni zawsze smakował tak samo. Chleb z przepisu, który zacytowała Liska jest inny - jest delikatny, ślicznie pachnie i delikatnie smakuje. Ma neutralny smak, smak tosta :D

Przepis zaczerpnięty z Pracowni Wypieków, jak zwykle wyszedł niesamowity.

Chleb tostowy

Składniki:
20 g świeżych (lub 1 łyżeczka suszonych instant) drożdży
250 ml ciepłej wody
1 łyżeczka miodu
1 łyżeczka golden syrup (jeśli nie mamy, można zastąpić miodem)
50 ml oliwy z oliwek
1 łyżeczka soli
60 g semoliny, drobno mielonej
350 g mąki pszennej

Przygotowanie:
Drożdże wkruszyć do miseczki, dodać wodę, miód, syrop, oliwę i sól.
Dodać mąkę i zagnieść ciasto. Ciasto powinno być miękkie i elastyczne. Można zagnieść je również mikserem, najlepiej przy pomocy haka.
Przełożyć do miski, przykryć folią i odstawić do wyrastania na ok. 40 minut.
Formę keksową (o długości 26 cm) posmarować oliwą lub masłem. Wysypać tartą bułką/otrębami/makiem.
Przełożyć ciasto, wierzch obsypać płatkami soli (opcjonalnie). Odstawić, by jeszcze podrosło (ok. 30 minut).
Piekarnik nagrzać do 200 st C.
Wstawić chleb i piec ok. 30-35 minut.

Smacznego!

3 komentarze:

myniolinka pisze...

cudnie puszysty i z pewnością rewelacyjny bo domowy :)

Paula pisze...

domowy tostowy chleb musi być super!

Paulina J. pisze...

wygląda pysznie śniadaniowo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...