środa, 2 grudnia 2009

A do szyneczki ... Grahamiki

Uwielbiam zapach wypiekanego pieczywa w domu. Te bułeczki dały czadu w tej kwestii. Sąsiedzi mogli pomyśleć, że otworzyłam w mieszkaniu mini piekarnię ... hihihi. Bułeczki mają bardzo miękki miąższ i chrupiącą skórkę. Są bardzo sycące ... jedna stanowczo wystarcza na poranny posiłek.

Robiłam je po raz pierwszy używając mąki graham, które była mało zmielona (wyglądała trochę jak otręby). To pewnie dlatego moje ciasto nie wyrosło tak bardzo jak w podanym przepisie, aczkolwiek i tak wyszły pyszne. Następnym razem użyję miałkiej mąki graham lub zmielę tą, która została w kuchennej szafce :)

Przepis pochodzi z blogu chlebek.tv.



100 g mąki pszennej (typ 480)
50 g mąki pszennej (typ 450)
300 g mąki pszennej graham (typ 1850)
150 ml wody
7 g drożdży instant
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
łyżki oliwy
dodatkowo: mleko do posmarowania



Do miski wsypujemy 3 rodzaje mąki. Dodajemy drożdże instant, oliwę, sól i wodę. Dokładnie mieszamy a następnie przekładamy na blat i zagniatamy do momentu uzyskania gładkiej kuli. Gotowe ciasto wkładamy do miski i odstawiamy na ok. 2 godziny do wyrastania (tak by podwoiło objętość).

Wyrośnięte ciasto przekładamy z miski na blat i zaczynamy formować bułeczki. Dzielimy ciasto na 6 części (tyle ile bułeczek) i z każdej formujemy gładką kulkę, którą potem turlamy by powstał wałeczek. Następnie spłaszczamy ją dłonią i robimy wgniecenie przy użyciu noża lub grubszej wykałaczki.

Bułeczki odstawiamy na 15 minut by podrosły, a następnie smarujemy je za pomocą pędzelka mlekiem i wstawiam do nagrzanego do 210 C piekarnika (bez termoobiegu) na 30 minut.

Smacznego!

2 komentarze:

cozerka pisze...

szalejesz szalejesz moja kochana :D

smakowicie

Anonimowy pisze...

Mnie też ostatnio ogarnęła mania pieczenia chlebków, bułeczek... Daje mi to ogromną radość i satysfakcję! A przepis na grahamki zapewne bym wypróbowała, gdyby nie to, ze w mojej miejscowości ciężko o 'niestandardowe' rodzaje mąki. Ech...

Pozdrawiam,
Zay :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...