środa, 13 stycznia 2010

Drożdżówki z serem

Są niezastąpione: jako najbardziej pożądana przegryzka w sklepikach szkolnych, drugie śniadanie oszczędnego studenta, szybka przegryzka zapracowanego pracoholika. Mogłabym wymieniać, wymieniać i wymieniać ... drożdżówki, bo o nich mowa. Chyba każdemu z nas nie raz uratowały ściśnięty żołądek. Z makiem, marmoladą, budyniem czy serem. Za 2 jak i za 8 złotych. Do wyboru do koloru ...

U mnie dziś w wersji z białym serem, suszonymi wiśniami i koniecznie posypane skórką pomarańczową. Na weekend szykuję się do wersji z makiem :) A przepis zainspirowany drożdżówkami z blogu Moje Wypieki. Polecam!



Składniki na ciasto (6 dużych drożdżówek):

250g mąki pszennej
7g suchych drożdży
2 łyżki miodu
2 łyżki drobnego cukru
1 jajko
40g miękkiego masła
125ml letniego mleka
szczypta soli


Składniki na masę serową:

1/4 szklanki cukru pudru
1 jajko (oddzielnie żółtko i białko)
1 łyżka cukru waniliowego
250g sera twarogowego
garść rodzynek (u mnie suszone wiśnie)
kandyzowana skórka pomarańczy



Mleko, miód, cukier i jajko mieszamy razem. Dodajemy mąkę wymieszaną z drożdżami, miękkie masło i sól. Wyrabiamy gładkie ciasto, które następnie przekładamy do miski. Przykrywamy ściereczką i pozostawiamy w ciepłym miejscu do podwojenia objętości (ok 90 minut).

W międzyczasie przygotowujemy nadzienie serowe, łącząc i miksując dokładnie składniki. Na koniec dosypujemy rodzynki/wiśnie.

Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni (bez termoobiegu).

Z wyrośniętego ciasta formujemy 6 bułeczek (kule, jak na zwykłe bułeczki). Odkładamy ponownie w ciepłe miejsce na 20 - 30 minut do napuszenia (przykryte ściereczką). Po tym czasie używając szklanki z niedużym dnem robimy w każdej bułeczce mocne wgłębienie, nakładamy do niego nadzienie serowego, posypujemy skórką pomarańczową a ciasto smarujemy dla połysku białkiem.

Pieczemy 15 minut (ja piekłam 18 i wg mnie to o 3 minuty za dużo)

Ciasto na bułeczki można też wyrobić w maszynie. Wystarczy wszystkie składniki wsypać w kolejności: mokre, suche, drożdże i nastawić program do wyrastania ciasta. Następnie postępować wg przepisu powyżej.



Najlepiej smakują jeszcze letnie :)

Smacznego :)

4 komentarze:

Tilianara pisze...

Mmmm, ale rumiane, obłędne - poproszę jedną :)

polinqa pisze...

jak dawno nie jadłam takiej bułki :)

majka pisze...

Wygladaja przepieknie :) I tak kusza z monitora... Musze i ja zabrac sie za ich upieczenie :)

Gosia Oczko pisze...

O super są! Muszę zmorze przepis sprzedać, bo właśnie coś w ten deseń mówiła , że szuka :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...