poniedziałek, 12 października 2009

Ciasteczka dyniowe

Za oknem pada, wieje i jest zimno, w domu w żółtym świetle lamp przytulnie i miło. Do pełni szczęścia brakowało tylko czegoś ciepłego i rozgrzewającego do przegryzienia.
Ponieważ dostałam od babci dynię, czas na dynie :) W zeszłym roku królowały u mnie muffinki dyniowe (najlepsze, najlepsze z najlepszych) w tym roku daję szanse nowym przepisom.
Prosto z Wypiecz wymaluj ciasteczka dyniowe.

Ciasteczka są trochę piernikowe, z skorupką na zewnątrz i miękkim środkiem. Nie była to miłość od pierwszego gryza, musiałam ciasteczko zjeść do końca i chwilę posmakować aby przekonać się czy mi smakuje. Po kolejne sięgnęłam z pełnym przekonaniem, że jest to coś co lubię. Następnym razem ograniczę jednak ilość cukru i dodam gęstszy przecier z dyni, by ciasteczka były bardziej dyniowe a mniej słodkie.

Ciastka dyniowe:
  • 2 1/2 szklanki mąki /dodałam 1 szklankę mąki pszennej chlebowej/
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki mielonych goździków
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 szklanki zmiękczonego masła
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • 1 szklanka przecieru dyniowego z puszki /zrobiłam z własnego przecieru - gotowana na parze dynia, zmiksowana/
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

Glazura (ja też zrezygnowałam z glazury):
2 szklanki cukru pudru
3 łyżki mleka
1 łyżka rozpuszczonego masła
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

1. Nagrzej piekarnik do 175‘C. Wymieszaj mąkę, proszek do pieczenia, sodę, cynamon, gałkę, goździki i sól; odstaw na bok.
2. W średniej misce utrzyj masło i cukier. Dodaj dynię, jajko i łyżeczkę ekstraktu waniliowego, ucieraj aż masa będzie kremowa. Wmieszaj suche składniki. Ciasteczka nakładaj na papier do pieczenia łyżką, lekko spłaszcz
3. Piecz 15-20 minut w nagrzanym piekarniku. Ostudź ciastka, posmaruj glazurą
4. Aby zrobić glazurę: wymieszaj cukier puder, mleko, masło i ekstrakt.
Dodaj mleka, jeśli trzeba.



P.S. Z lekkim falstartem wpisujemy sie w Festiwal Dyni

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...