niedziela, 18 października 2009

Ciasto marchewkowe

Ciepłe jak koc i rozgrzewające jak miłe słowa ciasto. Wilgotne, lekkie i sycące jednocześnie. Nie za słodkie i tak optymistycznie pomarańczowe, że rozjaśnia pochmurny dzień. Ciasto marchewkowe pierwsze jakie upiekłam :)

I tak przepyszne, że pewna Pani Wiewiórka sięgnęła po kolejny kawałek a Pan B, co lubi tylko ciasta z kremem orzekł, że może jeść takie częściej* :)

Przepis podpatrzony u Liski z White Plate.
Ciasto marchewkowe

4 jajka
250 g cukru pudru
185 ml oleju słonecznikowego
300 g mąki pszennej
3/4 łyżeczki soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
2 łyżeczki cynamonu
400 g marchwi, obranej i startej na tarce
1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich - to mój dodatek, ciasto marchewkowe nie może istnieć bez orzechów :)

Piekarnik nagrzać do temperatury 180 st C.
Okrągłą formę o średnicy 24 cm nasmarować masłem i wysypać mąką.
Jajka utrzeć z cukrem, następnie dodać olej.
Mąkę, sól, proszek, sodę i cynamon przesiać przez sitko, a następnie połączyć z jajkami. Dodać orzechy i na końcu dodać tartą marchew.
Przelać do formy i piec 1 godzinę /u mnie chwilkę krócej - do suchego patyczka/.

Smacznego!
* W związku z tym, że Pan B nie wyczuł w cieście marchewki istnieje prawdopodobieństwo, że nie wyczuje i innych warzyw, np buraka , cukinii lub pasternaku/pietruszki :)

5 komentarzy:

A. vel Nette7 pisze...

Bardzo ładne marchewkowe. A za "buraczane" ręcze! Piekłam i uważam, że jest wspaniałe, pod warunkiem, że ktoś lubi czekoladę ;)...

cozerka pisze...

o tak lubimy czekoladę :)

rano idę po buraczki

Ewelina Majdak pisze...

Dotarlam :))))
Ja tam uwazam ze marfefkowe najlepsze na swiecie! :)
No moze zaraz po buraczanym ihihi :)
Bede sobie sledzic i patrzec jak Wam inne warzywene ciasta smakowaly :)))))
Buzka!
e.

cozerka pisze...

Polka :) ja chyba wolę marchewkowe, ale coś ostatnio na czekoladę nie mam smaku.

Wpis do buraczanego już mam :) zdjęć niestety nie :( ciasto zniknęło nim się obejrzałam...do powtórzenia koniecznie...

Anonimowy pisze...

Witaj,
właśnie jem ciasto na bazie tego przepisu, miałam trochę super dyni, którą musiałam szybko spożytkować i Twoje ciasto marchewkowe najbardziej mi podpasiło. Naprawdę fajne, lekkie ale i odpowiednio mokre ciasto.
Jedna uwaga z tym 250 gr cukru to ciężka przesada, dałam 100 gr i sporą łyżkę miodu, i jest naprawdę wystarczająco słodkie, z 2 krotnie większa dawką cukru to byłby hardcore straszliwy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...